Bcentral
Image default
Marketing

Wees de concurrentie voor met deze beste SEO tips – Bcentral.nl

Als u geïnteresseerd bent om uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen en meer geld te verdienen, moet u SEO (zoekmachineoptimalisatie) proberen. Deze marketingtechniek is in de loop der jaren drastisch veranderd. Maar het is nog steeds een uitstekende manier om je te onderscheiden van de massa en nieuwe klanten binnen te halen.

Om te slagen met SEO. Moet je een paar belangrijke stappen volgen, die hieronder worden beschreven. Als u meer wilt weten over deze bedrijfsbevorderende strategie. Neem dan contact op met een internetmarketingbedrijf dat vandaag gespecialiseerd is in zoekmachineoptimalisatie!

Maak gebruik van uitsluitingszoekwoorden

Uitsluitingszoekwoorden zijn woorden en woordgroepen die de relevantie van uw advertentie niet positief beïnvloeden. Als u bijvoorbeeld een e-commercesite heeft. Wilt u truien voor dames als uitsluitingszoekwoord opnemen. Zo wordt uw advertentie niet getoond wanneer iemand zoekt naar herentruien. Evenzo, als u een abonnementsservice of online cursus beschikbaar heeft. Zorgt het toevoegen van gratis aan uw uitsluitingszoekwoorden ervoor dat u niet betaalt. Dit om te verschijnen wanneer iemand op zoek is naar gratis inhoud over een soortgelijk onderwerp.

Inhoud regelmatig bijwerken

Als uw website niet constant wordt bijgewerkt, loopt u mogelijk blootstelling aan zoekmachines mis. Zoekmachines crawlen webpagina’s om hun relevantie te bepalen. En alles dat al een tijdje niet is bijgewerkt, zal minder snel zo hoog scoren. Hoe vaker u uw inhoud bijwerkt en indien nodig kleine wijzigingen aanbrengt (zoals het toevoegen van nieuwe inhoud of het roteren van advertentieafbeeldingen), hoe groter de kans dat u wordt gezien door zoekmachines en potentiële klanten. Probeer elke week berichten in te plannen voor publicatie. Dit in plaats van slechts een of twee keer per maand. Plan indien mogelijk updates op verschillende dagen van elke week om dingen interessant te houden.

Maak een checklist en plaats deze naast uw monitor

Een groot deel van de tijd van een SEO professional wordt besteed aan het updaten en optimaliseren van inhoud voor zoekmachines. Het kan vrij snel geestdodend worden. Zorg ervoor dat u niet alleen vakjes aanvinkt als het om uw website gaat. Maar bekijk elk checklistpunt zorgvuldig om er zeker van te zijn dat alle mogelijke factoren in overweging worden genomen. Als dat veel klinkt, onthoud dan dat het niet uitmaakt hoe vaak je van site verandert. Een beetje extra inspanning kan een heel eind bijdragen, want hoger scoren in google kan meer verkeer naar je website te geven. Natuurlijk helpt het als u checklists naast uw monitor plaatst!

hoger scoren in google

Optimaliseer call-to-action-knoppen

Als u probeert meer paginaweergaven te krijgen, is het belangrijk om uw call-to-action-knoppen te optimaliseren. Het doel hiervan is om sitebezoekers aan te moedigen erop te klikken. Dus het toevoegen van een paar details kan mensen echt verleiden. Wat gebeurt er als ze dat doen? Is er een speciale aanbieding? Een uitnodiging om je te volgen op Twitter of Facebook. Als u bijvoorbeeld een e-commercesite heeft, kunt u proberen toe te voegen. Nu kopen! in plaats van Nu winkelen! Als u een online tijdschrift beheert. Voegt u Abonneer nu toe in plaats van gratis artikelen lezen. 

Afbeeldingen optimaliseren

Er zijn een paar verschillende manieren om uw afbeeldingen te optimaliseren om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Als je interne linkwaardige inhoud hebt. Gebruik die dan als een kans om ook een afbeelding toe te voegen. Als je infographics of waardevolle datavisualisaties hebt (zoals sommige van Adobe). Zorg er dan voor dat je deze bestanden ook voor zoekmachines optimaliseert. Heb je niet veel ervaring met coderen, kijk dan eens naar een van onze andere contentmarketingtips voor online marketeers: copywriting. Hierbij wordt gebruik gemaakt van geoptimaliseerde taal en niet alleen opvallende afbeeldingen. En als al het andere faalt, neem dan direct contact met Jaguar Marketing. Wij zijn gespecialiseerd in het hoger komen in Google zonder al te veel tijd of geld te besteden.

Koppelingen strategisch ontwikkelen

Veel bedrijven gebruiken deze niet goed wanneer ze hun website voor het eerst lanceren. Ze optimaliseren niet voor zoekmachines en missen allerlei kansen om informatie van bezoekers te verzamelen, relaties op te bouwen en mensen een goede reden te geven om te blijven hangen. Het is altijd een best goed idee om uw oude website te controleren en vervolgens wijzigingen aan te brengen op basis van wat u vindt.

Als u uw bestaande site controleert of zelfs de sites van concurrenten analyseert. Dan moet u op zoek gaan naar mogelijkheden om deze best practices te gebruiken in uw eigen marketingstrategie.

marketingstrategie

Oude websites controleren en repareren

Het is niet genoeg om alleen uw nieuwe website in de lucht te krijgen. Zorg ervoor dat je weet waar het staat ten opzichte van je oude site. Kijk naar de SEO-strategie (indien van toepassing). Het verkeer, de aanwezigheid op sociale media en andere overwegingen die van invloed worden/kunnen zijn op de conversieratio’s of rankings. Nadat uw audit is voltooid, brengt u waar nodig wijzigingen aan. Als u bijvoorbeeld verouderde metatags op een webpagina vindt, is het waarschijnlijk tijd om ze bij te werken met relevantere beschrijvingen. Het is gemakkelijker. En veel goedkoper om bestaande websites te repareren dan om helemaal opnieuw te beginnen!

SEO tools gebruiken

Een van de allerbeste manieren om ervoor te zorgen dat uw site niet wordt begraven in de zoekresultaten, is door tools zoals Google Analytics en Google Search Console te gebruiken. Evenals betaalde services zoals Moz en Raven Tools. Ze bieden allemaal inzicht in waar mensen naar zoeken op uw site. Als de meeste bezoekers bijvoorbeeld een specifieke pagina op uw site bezoeken. Wilt u die pagina misschien bovenaan of bovenaan de zoekresultaten weergeven. Door deze services te gebruiken, kunt u ook pagina’s identificeren die mogelijk meer aandacht nodig hebben, of die volledig van een site moeten worden verwijderd. Afhankelijk van wat gebruikers ervan zoeken. Dit helpt ervoor te zorgen dat zoekmachines elke pagina op uw website blijven zien als relevant voor het onderwerp en de doelgroep.

SEO op pagina

Veel mensen denken dat ze experts zijn in het optimaliseren van zoekmachines op de pagina. Om zeker te zijn, zijn er een aantal kleine trucjes die u kunt gebruiken om uw inhoud hoger in de zoekresultaten te krijgen. Maar hier is een realiteitscheck. Zelfs als je al deze trucs onder de knie hebt. Ga je op zijn best maar één of twee posities omhoog. Voor een echt goede ranking heb je uitstekende backlinks en social media engagement nodig. De site die op nummer 1 staat. Die heeft duizenden meer links dan alle andere in zijn niche en dat is al jaren zo. Je verslaat ze niet tenzij je een leger van SEO-professionals hebt die maandenlang fulltime werken.

online marketing

SEO offpage

On-page optimalisatie verwijst naar dingen die u rechtstreeks op uw website kunt controleren (of beïnvloeden). Zoals hoe goed uw site is ontworpen en geschreven. Maar off-page optimalisatie, of off-site zoekmachineoptimalisatie. Deze verwijst naar externe factoren die van invloed zijn op hoe zichtbaar uw website is voor zoekmachines. Sommige van deze factoren zijn gemakkelijk te controleren, zoals het verdienen van meer links van relevante websites. Anderen hebben hulp nodig van een professionele SEO-adviseur of -bureau. Hoe dan ook. Een succesvolle online marketingstrategie moet effectieve off-site SEO-strategieën bevatten naast on-page tactieken. Natuurlijk als u wilt dat uw bedrijf gedijt in een steeds competitievere markt.

Gerelateerde artikelen

Hoe bouw je een conversiegerichte website?

Elektrische boilers maken het verschil.

Een website laat je maken door professionals