Bcentral

Waarom je SEO uitbesteden?

By , juni 22, 2020

Zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO, zorgt ervoor dat jouw website hoger rankt in de onbetaalde zoekresultaten van Google. Search Engine Optimization is een vakgebied dat bestaat uit verschillende SEO dienstverlening, waardoor het je veel tijd scheelt en betere resultaten oplevert door SEO uit te besteden aan een Online Marketing bureau. Dit zijn drie redenen voor het uitbesteden van jouw SEO.

Een uitgebreid vakgebied 

Zoekmachine optimalisatie wordt steeds complexer doordat het algoritme van Google steeds slimmer en uitgebreider wordt. Waar SEO vroeger uit slechts een paar simpele onderdelen bestond, zoals het toevoegen van voldoende zoekwoorden en het verkrijgen van veel links, is het tegenwoordig een vakgebied waarbij ruim 200 factoren de positie in de zoekresultaten beïnvloeden. De techniek van de website is van belang, evenals de relevantie van de content en de autoriteit van je website die je kunt beïnvloeden met kwalitatieve en relevante backlinks. Dit is niet iets wat je er zomaar even bij doet als je een bedrijf runt. Een expert inhuren biedt de uitkomst.

Ervaring is belangrijk

Omdat zoekmachine zo uitgebreid is, is ervaring van groot belang. Het is niet mogelijk om hier binnen een paar maanden alles over te leren. Een algemene marketeer heeft nooit genoeg kennis en ervaring op de verschillende vlakken van online marketing. Een Online Marketing bureau heeft echter voor iedere klus de juiste en ervaren expert in huis. Of het nu gaat om het schrijven van de beste content, het optimaliseren van de laadtijd van de website of A/B testen voor de optimalisatie van jouw conversie. 

Investering snel terugverdiend

Een expert inhuren kost geld, maar het is een investering die je snel terugverdient. Door SEO op de juiste manier toe te passen krijg je niet alleen meer bezoekers op je website, maar veranderen deze bezoekers ook in betalende klanten. Hierdoor zie jij je omzet stijgen als je een online marketing bureau inhuurt. Daarnaast krijg je veel waardevolle inzichten op basis van de data, waardoor je website en je aanbod nog verder geoptimaliseerd kan worden zodat je het de klant zo makkelijk mogelijk maakt om een aankoop te doen.