Bcentral
Image default
Internet marketing

Natuurlijker werken met inbound marketing

Als je als ondernemer niets weet van marketing en marketing strategie, dan lijkt online succes heel erg ver weg. Online marketing wordt steeds belangrijker. Wel eens van inbound marketing gehoord? Nee? Dan gaan we je hier uitleggen wat dat precies is. Voor de duidelijkheid; ook inbound marketing is een manier om kwalitatief goede leads te genereren.  

Koppel marketing en sales en je doet aan inbound marketing 

Bij inbound marketing koppel je marketing en sales om zo meer klanten en leads te genereren. Inbound marketing is een strategie die als geen ander al jouw producten en diensten zichtbaar maakt aan jouw potentiële klanten. Vaak wordt gesteld dat inbound marketing een natuurlijke manier van marketing is. In de kern draait het erom om zichtbaar te zijn binnen de zoekmachines als iemand jouw producten of diensten zoekt. De strategie behelst vier verschillende stappen; Attract, Convert, Close en Delight. 

Inbound marketing en de vier verschillende fases 

Attract is een belangrijke fase, want in deze fase tracht je relevant verkeer via inbound kanalen aan te boren. Je gaat dan aan de slag met SEO, je schrijft blogs en gebruikt de social media. Je probeert vervolgens bezoekers in leads te converteren en van die leads kopende klanten te maken. De bestaande klant? Die probeer je fan van je te laten worden. Wil je een geautomatiseerde vorm van marketing? Kies dan voor lead nurturing. Met deze manier van marketing probeer je meer resultaat uit je bezoekers te halen. De klant laat gegevens achter en krijgt van jou op het goede moment precies de juiste informatie voorgeschoteld. Zo houd je de belangstelling warm. Ook dit is een manier om van leads echte klanten te maken. Lead nurturing is geschikt voor B2B en B2C.  



 

Ga in zee met een specialist 

Ga je als ondernemer niet aan de slag met welke vorm van marketing dan ook, dan is de kans op online succes gering. Ook met alleen een mooie website kom je er niet. Het is erg belangrijk dat mensen vinden wat je aanbiedt. Om dit te bewerkstelligen schakel je bij voorkeur een goed inbound marketing bureau in. Zelf ontbeer je vaak relevante ervaring en expertise om op de enige juiste wijze aan inbound marketing te doen.