5 goede tips om veilig gewicht te verliezen, lees verder

By , juni 3, 2020

Iedereen wil weten hoe je snel kunt afvallen. We kennen de gebruikelijke “let op je dieet en beweeg regelmatig” routine. Maar als het zo simpel is, dan zouden er niet zoveel dikke mensen in deze wereld zijn!

Te midden van alle leugens en hype rond de afslankindustrie kan het moeilijk zijn om de hype en de leugens te scheiden van de waarheid. Daarom ga ik in het artikel van vandaag 5 dingen met u delen die u moet doen om snel gewicht te verliezen. Het volgen van deze 5 tips zal u helpen om veilig af te vallen en het hele jaar door mager te blijven.

Overgewicht zorgt voor dagelijkse probelem bij veel mensen, wat kan je hier aan doen?

WAARSCHUWING: SOMMIGE INFORMATIE DIE U GAAT LEZEN KAN IN TEGENSPRAAK ZIJN MET WAT U WEET OVER GEWICHTSVERLIES.

Tip 1: Stop met het eten van alleen salades.

Dit is een bekende gewoonte, vooral bij vrouwelijke kantoormedewerkers. Je bestelt een grote salade met niets anders dan groen. Je collega’s zien wat je eet en juichen je inspanningen om af te vallen toe. Maar voor 14.00 uur krijg je honger en ga je op zoek naar koekjes en chocolaatjes als tussendoortje. Hoe is dat voor een stap vooruit en twee stappen terug in je vetverliespoging? Hoewel er niets mis is met het hebben van salades voor de lunch, moet u wat goede schone eiwitten zoals appelciderazijn afvallen en ook goede vetten zoals avocado’s of guacamole toevoegen aan uw salades. Onthoud dit: Elke maaltijd moet een proteïne-element bevatten. Deze eiwitten en vetten zorgen ervoor dat je je na de maaltijd meer tevreden voelt en houden je bloedsuikerspiegel voor een langere periode op peil zodat je niet meteen na de lunch op zoek gaat naar ongezonde snacks op kantoor.

Tip 2: Vervang alle ongezonde snacks thuis en op kantoor.

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is snacken eigenlijk productief voor vetverlies. Snacken op gezonde snacks tussen de maaltijden door zal helpen om een stabiele bloedsuikerspiegel te behouden en zal ook uw stofwisseling op peil houden. Omdat mensen snacken op gemak en de algemene beschikbaarheid van voedsel om hen heen, is het belangrijk om alleen gezonde snacks zoals donkere chocolade, noten, trailmixen, fruit of zelfs rundvlees schokkerig binnen handbereik te houden. Gooi alle anderen weg. Of geef ze aan een collega die je haat.

Tip 3: Begin een eenvoudige trainingsroutine.

Elk vetverliesprogramma moet een inspanningscomponent hebben. Het hoeft niet eens een echte oefening te zijn zoals joggen of zwemmen. Als je nog nooit in je leven hebt geoefend, kun je zelfs elke dag 20 minuten lang zoiets simpels als een stevige wandeling maken en van daaruit de intensiteit verhogen. Het belangrijkste doel is om actief te blijven en je metabolisme op te voeren. Naarmate u fitter wordt (en dat zal ook gebeuren), verhoogt u de intensiteit en daagt u uw lichaam uit om nieuwe hoogtes van fitness te bereiken.

Tip 4: Stop de steady state jogging.

Als je al een tijdje aan het joggen bent en geen noemenswaardige resultaten van gewichtsverlies hebt gezien, dan is het tijd om over te gaan naar meer uitdagende oefeningen. Joggen is een goede oefening om je cardiovasculair uithoudingsvermogen op te bouwen, maar niet het beste voor vetverlies. Om effectief vet te verbranden, heb je een training nodig die je hartslag opvoert tot minstens 80% van je maximale hartslag en het meeste aantal calorieën verbrandt in de kortste tijd. Volledige lichaamsoefeningen zoals burpees, squats, deadlifts, schouderdrukken en rijen geven je de meeste knal voor de tijd die je aan het sporten besteedt. Voer elke oefening gedurende 30 seconden uit met een pauze van 30 seconden tussendoor voor 3 sets voordat u de volgende oefening doet. Doe dit gedurende 10 – 15 minuten per dag en u zult resultaten zien die verder gaan dan wat u in maanden van joggen hebt meegemaakt.

Tip 5: Vermijd koolhydraten niet volledig.

Wanneer koolhydraten de vetten vervangen als de belangrijkste bijdrage aan de gewichtstoename, vermijden veel mensen alle bekende soorten koolhydraten volledig. Ik heb persoonlijk een collega die koolhydraten als de pest vermijdt. Laat me het record even op een rijtje zetten. Niet alle koolhydraten zijn slecht. Onze lichamen hebben koolhydraten nodig om goed te kunnen functioneren. Koolhydraten zijn de belangrijkste energiebron van ons lichaam. In feite functioneren onze hersenen vooral op koolhydraten. Het beroven van je lichaam van koolhydraten kan schadelijke gevolgen hebben voor je lichaam. Elk type voedsel heeft zijn tijd en plaats om te worden geconsumeerd. Als algemene regel geldt dat u alleen koolhydraten met een laag glycemisch gehalte moet consumeren, zoals bruine rijst, donkere bladgroenten, meergranenbrood, havermout, enz. Hoog glycemisch voedsel zoals bananen, sappen, witte rijst, aardappelen en andere verwerkte voedingsmiddelen kunt u het beste pas direct na een intensieve inspanning consumeren.

https://www.snelafvallentopper.nl/